6 gode råd til pop-up lejere

Det Gamle Apotek har haft stor succes med at gøre pop-up butikker til en del af deres koncept. Hvert år op til jul, åbner butikken 8-11 pop-up butikker rundt i landet for at få solgt ud af deres lager. Henning A. Thygesen, ejer af Det Gamle Apotek giver her hans gode råd til hvordan du får succes som pop-up lejer.

1. Belysning og inventar

”Vi indretter selv, men det er positivt, hvis der allerede er belysning i butikken, brugbart inventar og et kasseområde. Jo færre omkostninger, jeg har, jo større chance er der for, at jeg tager lejemålet.”

2. Få omtale

”Pressen skal vide, at vi er der, specielt lokalpressen som er enormt vigtig. Alle medier skal aktiveres, også de sociale. Få opmærksomhed med åbningstilbud og arrangementer.”

3. Lokalt engagement

”Deltag i de aktiviteter, som den lokale handelsstandsforening eller andre organiserer. Betragt jer selv på lige fod med dem, der er i byen fast. Vi kæmper med byens forretningsliv om at tiltrække flere kunder til alle – ikke mod dem.”

4. ’Gratis’ opstillingsperiode

”Vi skal helst have indtægt fra dag 1, og vores udgift til lejetid uden indtægt skal derfor være minimal. Ofte får vi lov at stille op og pille ned uden for den formelle lejeperiode, hvis lokalet alligevel står tomt.”

5. Pop-up er brugeranalyse

”Betragt en pop-up som en mulighed for at komme i tæt kontakt med dine kunder. Hvis en pop-up skal fungere, er det vigtigt at lytte til efterspørgslen.”

6. En pop-up kan deles

”I nogle tilfælde egner et lejemål sig til at dele mellem to pop-ups. Det kan trække endnu flere kunder til, som kommer begge lejere til gode.”