MARKET Update
Dyk ned i de seneste markedstal og find afkastkrav, lejeniveauer og ledighedsrater på tværs af landet.
Overvejer du, om tidspunktet er rigtigt for at sælge eller udleje din erhvervs-
ejendom? Bestil en salgs- eller lejevurdering. Vores erfarne mæglere giver dig et præcist indblik i din erhvervsejendoms værdi - helt uforpligtende.
Dyk ned i de seneste markedstal og find afkastkrav, lejeniveauer og ledighedsrater på tværs af landet.
Læs vores seneste nyheder fra ejendomsbranchen. Du kan også se og læse magasiner og rapporter om segmenter som detail, kontor, industri, landbrug og meget mere.
Vi har erhvervsmæglere med ekspertise indenfor capital markets, lejerrådgivning, investering, kontor, retail, industri samt projektbyggeri, -salg og -udlejning.
I et samarbejde med os får du skræddersyet ejendomsrådgivning, hvor vi samler det mest kvalificerede hold af eksperter og lokalkendte mæglere til at løse lige netop din sag.
De nyeste tal fra Erhvervsmæglernes Branchedata viser, at transaktionsvolumen for første tredjedel af 2025 lander på 19,2 mia. kr., hvoraf april udgjorde 4,4 mia. kr., hvilket er 29% højere end april sidste år. Markedet for erhvervsejendomme må derfor efterhånden betegnes som optøet. Bolig udgør størstedelen af transaktionsvolumen for de første fire måneder med 46% og i april 2025 udgjorde bolig mere end halvdelen af den samlede transaktionsvolumen med 56%. I februar stod hotel for 64% af transaktionsvolumen og den opadgående tendens for hotel fortsætter, og både i marts og april udgjorde hotel ca. en fjerdedel af transaktionsvolumen.
I rapporten "Prepare Yourself for the Future of Retail" analyserer en af verdens største ejendomsmæglervirksomheder, Jones Lang LaSalle (JLL), mulige scenarier for fremtidens detailhandel. Rapporten peger på, at AI, augmented reality (AR), robotter, integrerede byrum og bæredygtighed vil definere fremtidens forbrugeradfærd og kundeoplevelser. Ifølge JLLs danske samarbejdspartner, EDC Poul Erik Bech, er flere af tendenserne allerede kommet til Danmark – og endnu flere kan være på vej.
AI og robotter overtager forsat flere arbejdsfunktioner i detail- og restaurationsbranchen, og selvbetjeningsløsninger og ubemandede butikker vinder frem både globalt og i Danmark. Det betyder, at vi skal indstille os på mindre personlig kundekontakt i fremtiden. Forklaringen findes i arbejdskraftmangel, stigende lønninger, teknologisk innovation og nye forbrugsmønstre, men det menneskelige element kan ikke fuldgyldigt erstattes, understreger en af verdens største ejendomsmæglerfirmaer, JLL, og deres danske samarbejdspartner EDC Poul Erik Bech.