I første omgang skal der ansættes 30-35 medarbejdere til at besvare telefonopkald, mails og chat­hen­ven­del­ser fra boligkøbere og –sælgere. Kundecentret besvarer henvendelser når ejen­doms­mæg­le­ren selv er optaget eller ikke kan besvare henvendelser.

De lange åbningstider har været testet gennem efteråret for 20 EDC-butikker over hele landet. Erfaringerne herfra har været så overbevisende, at man nu har besluttet at udvide tilbuddet til at gælde alle landets 235 EDC-butikker.

"Vores pilottest viser en lind strøm af henvendelser hele aftenen som først aftager efter kl. 21," siger CEO for EDC Martin Wiesener. "Det hænger nøje sammen med aktiviteterne på edc.dk, hvor vi også ser en kraftig stigning i trafikken i de tidlige aftentimer, når maden er sunket og børnene er puttet. Derfor har vi fundet det helt rigtigt at sørge for at være tilgængelige i netop de timer, hvor flest leder efter ny bolig eller har behov for at tale med en ejendomsmægler."

EDC har valgt at bemande kundecenteret med egne medarbejdere, der har indsigt i ejendomshandel og ved hvilke emner, der optager kunderne.